Pojedynki

    Share
    avatar
    Mistrz Gry

    Liczba postów : 2155

    Pojedynki

    Pisanie by Mistrz Gry on Sro Wrz 26, 2012 1:58 pm

    Pojedynki

    Każdy pojedynek rozgrywany na forum (niezależnie czy na różdżki czy przy użyciu pięści, tudzież pomiędzy użytkownikiem a Mistrzem Gry) od dnia dzisiejszego musi przebiegać według określonych zasad.


    I Życie

    1. Każdy użytkownik dostaje na starcie 100 punktów życia.
    2. Nad edycją Twoich punktów życia czuwa administracja - nie masz możliwości edytowania ich samemu.
    3. Jeżeli stracisz określoną ilość punktów życia w trakcie pojedynku, powinieneś pamiętać, że:
    a.) w przypadku, gdy ilość Twoich punktów życia wynosi 70 lub mniej, powinieneś udać się do skrzydła szpitalnego aby zregenerować siły. Jeżeli tego nie uczynisz, skutkiem będą ubytki na zdrowiu Twojej postaci - minus 5 punktów życia na każde 24 godziny, a co za tym idzie - mniejsze szanse na wygranie pojedynku. Bilans wygląda następująco:
    - 70 - 51 punktów życia - szanse powodzenia zmniejszają się dwukrotnie
    - 50 - 31 punktów życia - szanse powodzenia zmniejszają się czterokrotnie
    b.) w przypadku, gdy ilość Twoich punktów życia wynosi 30 lub mniej, musisz udać się do Szpitala Świętego Munga aby zregenerować siły. Postać, która posiada 30 punktów życia lub mniej nie może już atakować, a skuteczność jej obrony jest czterokrotnie niższa. Postać, której stan punktów życia wynosi 20 lub mniej nie może już ani atakować, ani bronić się.
    4. Punkty życia można regenerować poprzez:
    a.) spędzenie 6 godzin w skrzydle szpitalnym - regeneruje 5 punktów życia (warunek - przez 6 godzin musisz pozostać na terenie skrzydła szpitalnego bez możliwości bilokacji postaci, inaczej punkty życia nie zostaną odzyskane). Każde następne 6 godzin to kolejne 5 punktów.
    b.) spędzenie co najmniej 24 godzin w Szpitalu Świętego Munga - regeneruje 30 punktów życia. Podobnie jak wyżej, warunkiem jest aby pozostać w obrębie szpitala przez co najmniej 24 godziny.
    5. Jeżeli w trakcie pojedynku użytkownik jest bliski śmierci (np. pozostało mu 10 punktów życia) pojedynek musi zostać natychmiast zakończony - chyba, że użytkownik, po uzgodnieniu z administracją i oponentem, wcześniej wyraził zgodę na śmierć swojej postaci.
    6. Jeżeli przez Twoje zaniedbanie postać straci wszystkie punkty życia - umrze, bez możliwości powrócenia po jakimś czasie (ewentualnie może powrócić jako duch, ale trzeba uzgodnić to z administracją).
    7. Pamiętaj, że stan punktów życia odzwierciedla samopoczucie Twojej postaci. Przykładowo - przy wartości 50 punktów nie możesz napisać, że Twoja postać wybiera się na boisko by poćwiczyć odbijanie tłuczków.


    II Przebieg pojedynku

    1. Cały system pojedynków opiera się na rzutach kośćmi.
    2. Strony nie muszą wyrazić chęci na rozegranie pojedynku, nie mają także obowiązku obrony - będzie to jednak miało odzwierciedlenie na zdrowiu postaci.
    3. Pojedynek powinien przebiegać następująco:
    a.) Użytkownicy spotykają się. Użytkownik X rzuca zaklęcie atakujące na użytkownika Y, dopisując pod swoim postem słowo ATAK u jednocześnie wykonując rzut jedną kostką.
    b.) Akcja toczy się dalej - użytkownik Y powinien odeprzeć atak (w razie, gdy tego nie zrobi, zaklęcie ugodzi go z całą mocą), pamiętając o dopisaniu pod postem słowa OBRONA i wykonaniu rzutu jedną kostką. Jeżeli użytkownik ten od razu chce rzucić zaklęcie atakujące musi wówczas wykonać rzut dwiema kostkami.
    c.) Na tym kończy się jedna sesja pojedynku. Teraz należy zbilansować rzuty, a robi to użytkownik, który rozpoczynał sesję. Ilość oczek ataku mnożymy przez liczbę odpowiadającą poziomowi użytkownika, podobnie dzieje się z ilością oczek wyrzuconą przez broniącego się (wartości podane poniżej). Następnie należy od wartości ataku odjąć wartość obrony.
    - jeżeli wynik jest dodatni, broniący się traci ilość punktów życia zgodną z różnicą ataku i obrony.
    - jeżeli wynik jest równy bądź mniejszy od zera, atak zostaje odparty i broniący się nie traci punktów życia.
    Oczywiście pojedynek nie musi skończyć się na jednej sesji. Już np. broniąc się można rzucić zaklęcie atakujące na przeciwnika (jest to jednoznaczne z rozpoczęciem drugiej sesji), należy jednak pamiętać, że wpierw trzeba zbilansować sesję pierwszą. Jeżeli bowiem ilość punktów życia broniącego się (w sesji pierwszej) spadnie poniżej 30 punktów, sesja druga nie będzie mogła mieć miejsca, gdyż atak najzwyczajniej nie zadziała.
    4. Pojedynek może składać się z maksymalnie pięciu sesji - na większą ilość sesji potrzebna jest zgoda administratora.
    5. W zależności od poziomu postaci moc rzucanych zaklęć przedstawia się następująco:
    uczeń I roku - x1
    uczeń II roku - x2
    uczeń III roku - x3
    uczeń IV roku - x4
    uczeń V roku - x5
    uczeń VI roku - x6
    uczeń VII roku - x7
    czarodziej 18-25 lat - x8
    czarodziej 26-40 lat x9
    czarodziej powyżej 40 lat - x10
    6. Po zakończeniu pojedynku należy wysłać sowę do Lois Dark z odnośnikiem do rozmowy, by uregulować ubytki w punktach życia.


    III. Przykładowy pojedynek

    post użytkownika X:
    Nigdy nie przepadał za tą dziewczyną, nie dało się ukryć, że od dawna mięli ze sobą na pieńku, ale tym razem Krukonka przekroczyła dopuszczalną granicę. Nie potrafił dłużej trzymać emocjiu na wodzy, a myśli snuły tylko jedno rozwiązanie, które ułatwiała różdżka schowana w kieszeni. Pochwycił ją błyskawicznie i celując w dziewczynę krzyknął:
    - Furnuculus!

    ATAK
    przyjmujemy, że uczeń jest z szóstej klasy i wyrzucił 4 oczka.

    post użytkownika Y:
    Nie spodziewała się, że Ślizgon posunie się do użycia magii. Na szczęście w porę udało jej się dobyć różdżki i rzucić pierwsze zaklęcie, jakie wpadło jej do głosy. Nie mogła przecież pozostać dłużna...
    - Expelliarmus!

    OBRONA
    przyjmujemy, że uczennica jest z klasy piątej i wyrzuciła 3 oczka.

    post użytkownika X:

    BILANS:
    4x6=24
    3x5=15
    24-15=9
    Y traci 9 punktów życia

    - Chyba coś ci nie wyszło - zaśmiał się Ślizgon, obserwując, jak nos dziewczyny zaczyna pokrywać się olbrzymimi bąblami.

    Rozmowa, oczywiście, może toczyć się dalej - wszystko zależy od waszej kreatywności. Równie dobrze użytkownik Y mógł od razu zdecydować się na atak, wtedy musiałby rzucić zaklęcie i oprócz słowa OBRONA napisać także ATAK (naturalnie pamiętając o dwóch rzutach kośćmi, gdzie pierwszy będzie odnosił się do obrony, drugi zaś do ataku) a także po odpowiedzi użytkownika X zrobić bilans drugiej sesji.


    IV. Rzucanie zaklęcia na postać innego gracza

    Jeśli nie chcemy się pojedynkować, ale nasza postać atakuje innego gracza używając różdżki, należy wykonać rzut KARTKĄ.
    Jeśli pojawi się zielona, oznacza to, iż zaklęcie było skuteczne.
    Żółta zmusza do ponownego rzutu.
    Czerwona decyduje o niepowodzeniu.


      Obecny czas to Sob Cze 24, 2017 11:35 pm